Categorie:

Mensen zijn de spil

15 Sep. 2011

In het debat over verantwoord ondernemen blijven de sociale belangen onderbelicht. Veelal onderscheidt men  drie stakeholders: de aandeelhouders, het milieu en de maatschappij. Corporate responsibility wordt echter concreet in activiteiten tussen werknemers, klanten, leveranciers en partners.

Hoe te komen tot innovatie als werknemers thuis hobbymatig meer geïnspireerd zijn dan overdag beroepsmatig? Hoe te komen tot klantgerichte organisaties als in verschillende projecten geen klant te bekennen is en ondertussen een computer de klant te woord staat? Hoe te komen tot samenwerking tussen partijen als er geen vertrouwen over en weer bestaat? Wat te verwachten van duurzaamheid als van leverancier gewisseld wordt zodra een betere financiële overeenkomst gesloten kan worden?

De kans en uitdaging zit in het bijeenbrengen van economische, ecologische en maatschappelijke belangen en het bouwen van succesvolle coalities tussen aandeelhouders, werkgevers, werknemers, klanten, producenten en leveranciers. 

Anita de Wit

"The secret of change is to focus all off your energy not on fighting the old
but on building the new"

Meer over Anita »

Tags:

Reacties

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.